Instagram

Monday, August 15, 2011

bangun sahur dengan muka x bersalah

Assalamualaikum...
haaaaaa,kali nie nak cerita tentang sahur...
puasa aku kali nie sangat berbeza..sebab tidak puasa di kampung ataupun di universiti..
aku puasa di bandar SERI KEMBANGAN,rumah adill..dah jaga alya,memang kena duk cni laa kan...
alhamdullilah,hari nie hari ke 15 ramadhan..lagi 15 hari syawal bakal menjelma...
SAHUR...sejak pertama ramadhan,4 kali dah kot terbabas..haha..means terlepas waktu sahur..sedar-sedar dah azan subuh....yang nyaris-nyaris pun ade..

KALAU DI KAMPUNG..ma aku yang kejutkan,pukul 5 dah di meja makan..aku bangun ngan mamai dan muka x bersalah,bangun makan jer..haha..itu dulu masa duk sekolah..sekarang kalau balik, dah dekat dengan raya,still sama jugak..hehe..jahat kan aku.. sepatutnya yang muda la yang sediakan juadah sahur..

DI RUMAH ADILL,haha..sama jugak...adill yang bangun sediakan juadah..adill kejutkan aku,aku bangun makan jer..tapi 1 kerja je aku buat...sediakan air..AIR MILO..buat jugakkan.??haha...kadang-kadang sahur pukul 11 malam..lepas balik terawih makan lagi..kira sahur la tuh..gara-gara malas bangun..haha..
nie yang kak feeza tanya masa skype dengannya..
"masa sahur mak uda/adill bangun x sediakan sahur??"
aku jawab.."bangunlah,dah ade suami x kan x bangun kot..masa bujang boleh la x bangun,,nie dah ade suami kenalah bangun.."..
kak feeza.."hehe,masa i kat malaysia,suami i yang bangun sediakan sahur..i miss him/abe hashim...."
haha..akak aku sorang nie memang dera suami betul laa...haha..abang ipar/abe hashim aku tu memang pandai masak pun..sekali kena sup tulang yang die buat..perghh..menambah la jawabnya...so,x la woory sangat akak aku tu tinggalkan suami die kat malaysia..
haha..suami yang ciri-ciri nie jugak yang aku nak..haha.senang hidup nanti..amin..hehe

DI UNIVERSITI,opp kos la bangun sendiri...kadang-kadang roomate yang kejutkan..sahur pun makan ape sangat kat hostel tue..makan roti ngan air milo saja lah..nak masak bukannya boleh masak..semuanya beli kalau nak makan..

alarm fon sekarang memang x der bunyi..so susahlah aku sekarang nak bangun sendiri sahur atau ape-ape pun tuh..mesti ade orang yang kejutkan..,,yang aku hairan,kalau kat hostel universiti tu boleh pulak aku bangun sendiri,x der orang kejutkan..yang 1st bangun lagi dari roomate-roomate..kadang-kadang terbabas la jugak..hehe..
kalau kat kampung memang tak la bangun sendiri tuh..mesti ade orang kejut jugak..
in my opinion,,maybe dalam situasi nie,kita da set kan dalam minda kita"x pelah,ade orang kejutkan nanti..".yang nie still kena guna alarm sebagai second step..1 lagi."nie kena bangun sendiri nie,x der orang nak kejutkan" so situasi nie x perlukan alarm pun x per..mesti terjaga dengan sendiri punya..

p/s tuk diri sendiri:suriani tolonglah bangun sahur sendiri.x payah susahkan orang lain boleh x??..u must have a disiplin diri n please be independent person okk..be matured

0 comments:

Post a Comment