Instagram

Thursday, August 25, 2011

Tugasku sudah berakhir...

assalamualaikum...
hari ini adalah 26 AUGUST 2011 bersamaan 26 Ramadhan 1432H..
maka raya pun dah nak dekat,insyaallah lagi 4 hari raya jika anak bulan kelihatan..bulan Ramadhan sudah mencapai penghujungnya..dan syawal bakal menjelma..
kita semestinya harus mempertingkatkan lagi amalan kita,
tidak semestinya di bulan ramadhan sahaja.. 
syukur ya tuhanku kerana masih diberi peluang untuk mengecapi ramadhan kali nie

ESOK insyaallah akan balik kampung..rindu ma n abah..rindu suasana ramadhan di kampung..sesungguhnya ia sangat berbeza jika dibandingkan..
(kalau x dibandingkan,x de beza la kan..hehe)
1 perkara yang sangat berbeza..solat terawih
"sesungguhnya aura solat terawih di kawasan bandar tidak terasa seperti solat terawih di kampung"
apa yang aku tulis kat atas tu x der kna mengena pun dengan title entry nie..
yang kat bawah ni yang sesuai hehe..

                sudah cukup 2 bulan aku berada di SERI KEMBANGAN,SELANGOR..
di rumah adill yang bekerja/dipertanggungjawabkan untuk menjadi baby sitter kepada ALYA AISYAH..
 dah pandai kemam bibir si alya nie
muka letih,seharian bjln di jln TAR n SOGO

alhamdulillah,aku menjalankan tugas/tanggungjawab aku dengan selamat..
risau jugak jadi babysitter nie..ingat senang ker nak jaga budak kecik...
nak2 yang macam aku nie..haha..memang nampak senang tapi ia menguji kesabaran kita dengan anak-anak kecil ini..just bagi susu,mandikan, tidorkan..
tu je sebenarnya..tapi kalau x der "teknik" memang xleh.x layak...

bagi susu..kna panaskan air,rendam susu perahan ibu..kebersihan kena jaga..
mandikan tu kalau x reti pegang x yah laa,sakitkan badan baby aje..lemas ke ape ker..
tidorkan tu senang sikit..just dodoikan lepas bagi susu..lama2 tdo la die..
tp time die wat perangai,kesabaran kita yang teruji..

aku takut sebenarnya nak jadi baby sitter alya nie..tp redah jew
kan sekarang macam-macam berita keluar..
"bayi tersedak susu"..tu yang paling aku risau..jatuh ker ape ker...
banyak kisah2 bayi di media..
itu yang menggerunkan ibu-ibu sekarang untuk meninggalkan bayi mereka..

alhamdulillah..hari nie tamatlah tugas aku..
aku just tolong adill saje,sekarang nie susah nak cari pengasuh..
kalau ade pun yang mengasuh ramai baby..yang tu keselamatan x terjamin la kan..
nak2 yang baby macam alya tu susah sikit pengasuh nak terima..
hantar taska memang x digalakkan laa..
alhamdulillah,adill da dapatkan pengasuh baru..pengasuh tu jaga 2 orang baby aje...
dekat saja dengan kawasan perumahan adill nie..

time aku skype ngan kakak fiza hari tu..
masa tu kendong la alya sambil berskype dengannya..
ape die cakap??
haha..nak tergelak aku rasa..
die cakap.."dah layak dah jadi ibu,pandai uruskan baby"..
haha...lawak betul,ade ke patut cakap macam tu..
umurku masih belum layak untuk tuuttttt..haha
then aku balas balik kat die 
"kalau dah layak jadi ibu,mana ayah nya??.haha.(ayat gatal+gurau aku)
sape la ayah tu nanti..hahah..

2GU...HEHE

0 comments:

Post a Comment